Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ostrówek

Logo - Urząd Gminy Ostrówek

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Sekretarz Gminy

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Ostrówek Ostrówek-Kolonia 32 21-102 Ostrówek
Data ogłoszenia
2025-03-18
Termin składania dokumentów
2025-03-28
Wymagania związane ze stanowiskiem

1)    obywatelstwo polskie;
2)    nieposzlakowana opinia;
3)    pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
4)    brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5)    stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
6)    wykształcenie wyższe;
7)    co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.

Wymagania dodatkowe: 
1)    wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane kierunki: prawo lub administracja;
2)    doświadczenie w pracy na stanowisku Sekretarza Gminy (Miasta);
3)    znajomość obsługi programu elektronicznego obiegu korespondencji, systemów informacji prawnej;
4)    znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej: Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o pracownikach samorządowych, Kodeks pracy, ustawa o ochronie danych osobowych, RODO, Prawo oświatowe, Karta Nauczyciela, ustawa o systemie oświaty, ustawa o finansowaniu zadań oświatowych, ustawa o dostępie do informacji publicznej, ustawa o finansach publicznych, Kodeks wyborczy, Prawo zamówień publicznych;
5)    zaawansowana znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych;
6)    umiejętność sprawnej organizacji pracy, pracy w zespole i zarządzania zasobami ludzkimi;
7)    odpowiedzialność, terminowość, sumienność;
8)    kreatywność;
9)    dyspozycyjność;
10)  wysoka kultura osobista;
11)   zdolność podejmowania decyzji.

Zakres obowiązków

1)    zapewnianie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania urzędu, wdrażanie nowoczesnych metod organizacji;
2)    sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, koordynowaniem działań poszczególnych Referatów oraz Stanowisk, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych, obiegiem informacji i dokumentów w Urzędzie oraz prawidłową archiwizacją dokumentów;
3)    zapewnianie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa;
4)    organizacja kontroli wewnętrznych i zewnętrznych, kontroli zarządczej - aktualizacja procedur;
5)    nadzór i prowadzenie spraw z zakresu skarg, wniosków i petycji skierowanych do Wójta Gminy;
6)    nadzór nad właściwym funkcjonowaniem Biuletynu Informacji Publicznej i ochroną danych osobowych oraz udzielaniem informacji publicznych; 
7)    współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy w sprawach realizacji zadań statutowych tych jednostek oraz udzielania im pełnomocnictw;
8)    prowadzenie spraw kadrowych dot. kierowników jednostek organizacyjnych;
9)    prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne jednostki oświaty;
10)   opracowywanie projektów zakresów czynności pracowników Urzędu, wnioskowaniem o ustalenie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników; 
11)    wnioskowanie w sprawach awansowania, wyróżniania i karania pracowników;
12)    koordynowanie organizacji szkoleń i narad pracowniczych;
13)    realizacja polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie poprzez nadzór nad prowadzeniem naborów na wolne stanowiska urzędnicze, służbą przygotowawczą, okresową oceną pracowników oraz akt osobowych pracowników Urzędu;
14)    opracowywanie projektu Statutu Gminy oraz jego zmiany; 
15)    opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu i innych wewnętrznych zarządzeń w sprawach organizacyjnych i kadrowych;
16)    zapewnianie wykonywania działań związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich i referendów oraz przeprowadzaniem Narodowego Spisu Powszechnego;
17)    sprawowanie nadzoru merytorycznego nad opracowaniem informacji, sprawozdań i innych materiałów na posiedzenia Komisji i sesje Rady Gminy;
18)    udział w sesjach Rady Gminy;
19)    wykonywanie funkcji pełnomocnika Wójta w zakresie poprawnego i terminowego składania oświadczeń majątkowych wg przepisów odrębnych;
20)    podpisywanie pism i decyzji w granicach udzielonego upoważnienia przez Wójta;
21)    wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Wójta, oraz wynikających z zarządzeń Wójta i przepisów prawa.

Wymagane dokumenty

1)    własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
2)    życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisany; CV powinno być opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE , zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)”;
3)    kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie – własnoręcznie podpisany;
4)    kserokopie świadectw pracy (zaświadczeń lub umów o pracę w przypadku trwania stosunku pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu);
5)    kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
6)    własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenia o:
a)    posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b)    posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
c)    o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d)    posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
e)    wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem   Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w  sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.
f)    stanie zdrowia umożliwiający zatrudnienie na stanowisku Sekretarza Gminy;
7)    inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (w tym zaświadczenia/certyfikaty o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, opinie, itp.).
Uwaga: dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski.
Kopie dokumentów powinny zostać poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Warunki pracy

Podstawa prawna zatrudnienia: na podstawie umowy o pracę. Przewidywany termin zatrudnienia – druga połowa kwietnia 2025 r.

Wymiar czasu pracy: pełny etat

Informacja o warunkach pracy:
1)    miejsce pracy: budynek Urzędu Gminy Ostrówek;
2)    praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, o charakterze administracyjno – biurowym, kontakt ze interesantami; 
3)    stanowisko wyposażone w komputer oraz urządzenia biurowe;
4)    praca siedząca z koniecznością chodzenia po kondygnacjach budynku i wyjazdów w teren,
5)    praca jednozmianowa w zespole, od poniedziałku do piątku w budynku z barierami architektonicznymi (m.in. brak windy); w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Ostrówek, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie tj. w miesiącu lutym 2025 r. był niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Urzędu Gminy Ostrówek, Ostrówek-Kolonia 32, 21-102 Ostrówek, Sekretariat (piętro I, pok. nr 26) w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Sekretarza Gminy”.

 

Uwagi

Termin składania dokumentów: do dnia 28 marca 2025 r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).

Informacje dodatkowe: 
1)    dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż zaklejona koperta lub wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane;
2)    w przypadku dokumentów aplikacyjnych przesłanych pocztą, za datę złożenia oferty przyjmuje się datę doręczenia przesyłki do Urzędu Gminy Ostrówek, tj. 28 marca 2025 r. do godz. 15:00;
3)     nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną;
4)     w dokumentach aplikacyjnych należy podać numer telefonu do kontaktu w celu przekazania informacji o spełnieniu wymagań formalnych;
5)     procedura naboru zostanie przeprowadzona dwuetapowo: I etap – analiza złożonej dokumentacji pod względem formalnym, II etap – rozmowa kwalifikacyjna;
6)     kandydaci, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu naboru są zobowiązani do przedstawienia oryginału dokumentów dołączonych do aplikacji oraz okazania dokumentu tożsamości w dniu rekrutacji;
7)     o terminie przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie. 
Dokumenty aplikacyjne kandydata wyłonionego w drodze naboru i zatrudnionego w Urzędzie Gminy Ostrówek zostaną dołączone do akt osobowych. 
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów zostaną odesłane pocztą bądź istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w Urzędzie. 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ostrówek https://ugostrowek.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Ostrówek.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Marek Baran
Dodano do BIP dnia 18-03-2025 15:51:24