Sekretarz Gminy
1) obywatelstwo polskie;
2) nieposzlakowana opinia;
3) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
4) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
6) wykształcenie wyższe;
7) co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
Wymagania dodatkowe:
1) wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane kierunki: prawo lub administracja;
2) doświadczenie w pracy na stanowisku Sekretarza Gminy (Miasta);
3) znajomość obsługi programu elektronicznego obiegu korespondencji, systemów informacji prawnej;
4) znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej: Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o pracownikach samorządowych, Kodeks pracy, ustawa o ochronie danych osobowych, RODO, Prawo oświatowe, Karta Nauczyciela, ustawa o systemie oświaty, ustawa o finansowaniu zadań oświatowych, ustawa o dostępie do informacji publicznej, ustawa o finansach publicznych, Kodeks wyborczy, Prawo zamówień publicznych;
5) zaawansowana znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych;
6) umiejętność sprawnej organizacji pracy, pracy w zespole i zarządzania zasobami ludzkimi;
7) odpowiedzialność, terminowość, sumienność;
8) kreatywność;
9) dyspozycyjność;
10) wysoka kultura osobista;
11) zdolność podejmowania decyzji.
1) zapewnianie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania urzędu, wdrażanie nowoczesnych metod organizacji;
2) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, koordynowaniem działań poszczególnych Referatów oraz Stanowisk, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych, obiegiem informacji i dokumentów w Urzędzie oraz prawidłową archiwizacją dokumentów;
3) zapewnianie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa;
4) organizacja kontroli wewnętrznych i zewnętrznych, kontroli zarządczej - aktualizacja procedur;
5) nadzór i prowadzenie spraw z zakresu skarg, wniosków i petycji skierowanych do Wójta Gminy;
6) nadzór nad właściwym funkcjonowaniem Biuletynu Informacji Publicznej i ochroną danych osobowych oraz udzielaniem informacji publicznych;
7) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy w sprawach realizacji zadań statutowych tych jednostek oraz udzielania im pełnomocnictw;
8) prowadzenie spraw kadrowych dot. kierowników jednostek organizacyjnych;
9) prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne jednostki oświaty;
10) opracowywanie projektów zakresów czynności pracowników Urzędu, wnioskowaniem o ustalenie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników;
11) wnioskowanie w sprawach awansowania, wyróżniania i karania pracowników;
12) koordynowanie organizacji szkoleń i narad pracowniczych;
13) realizacja polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Urzędzie poprzez nadzór nad prowadzeniem naborów na wolne stanowiska urzędnicze, służbą przygotowawczą, okresową oceną pracowników oraz akt osobowych pracowników Urzędu;
14) opracowywanie projektu Statutu Gminy oraz jego zmiany;
15) opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu i innych wewnętrznych zarządzeń w sprawach organizacyjnych i kadrowych;
16) zapewnianie wykonywania działań związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich i referendów oraz przeprowadzaniem Narodowego Spisu Powszechnego;
17) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad opracowaniem informacji, sprawozdań i innych materiałów na posiedzenia Komisji i sesje Rady Gminy;
18) udział w sesjach Rady Gminy;
19) wykonywanie funkcji pełnomocnika Wójta w zakresie poprawnego i terminowego składania oświadczeń majątkowych wg przepisów odrębnych;
20) podpisywanie pism i decyzji w granicach udzielonego upoważnienia przez Wójta;
21) wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Wójta, oraz wynikających z zarządzeń Wójta i przepisów prawa.
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
2) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisany; CV powinno być opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE , zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)”;
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie – własnoręcznie podpisany;
4) kserokopie świadectw pracy (zaświadczeń lub umów o pracę w przypadku trwania stosunku pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu);
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
6) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenia o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b) posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
c) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
e) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.
f) stanie zdrowia umożliwiający zatrudnienie na stanowisku Sekretarza Gminy;
7) inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (w tym zaświadczenia/certyfikaty o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, opinie, itp.).
Uwaga: dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski.
Kopie dokumentów powinny zostać poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Podstawa prawna zatrudnienia: na podstawie umowy o pracę. Przewidywany termin zatrudnienia – druga połowa kwietnia 2025 r.
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Informacja o warunkach pracy:
1) miejsce pracy: budynek Urzędu Gminy Ostrówek;
2) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, o charakterze administracyjno – biurowym, kontakt ze interesantami;
3) stanowisko wyposażone w komputer oraz urządzenia biurowe;
4) praca siedząca z koniecznością chodzenia po kondygnacjach budynku i wyjazdów w teren,
5) praca jednozmianowa w zespole, od poniedziałku do piątku w budynku z barierami architektonicznymi (m.in. brak windy); w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Ostrówek, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie tj. w miesiącu lutym 2025 r. był niższy niż 6%.
Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Urzędu Gminy Ostrówek, Ostrówek-Kolonia 32, 21-102 Ostrówek, Sekretariat (piętro I, pok. nr 26) w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Sekretarza Gminy”.
Termin składania dokumentów: do dnia 28 marca 2025 r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).
Informacje dodatkowe:
1) dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż zaklejona koperta lub wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane;
2) w przypadku dokumentów aplikacyjnych przesłanych pocztą, za datę złożenia oferty przyjmuje się datę doręczenia przesyłki do Urzędu Gminy Ostrówek, tj. 28 marca 2025 r. do godz. 15:00;
3) nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną;
4) w dokumentach aplikacyjnych należy podać numer telefonu do kontaktu w celu przekazania informacji o spełnieniu wymagań formalnych;
5) procedura naboru zostanie przeprowadzona dwuetapowo: I etap – analiza złożonej dokumentacji pod względem formalnym, II etap – rozmowa kwalifikacyjna;
6) kandydaci, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu naboru są zobowiązani do przedstawienia oryginału dokumentów dołączonych do aplikacji oraz okazania dokumentu tożsamości w dniu rekrutacji;
7) o terminie przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Dokumenty aplikacyjne kandydata wyłonionego w drodze naboru i zatrudnionego w Urzędzie Gminy Ostrówek zostaną dołączone do akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów zostaną odesłane pocztą bądź istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w Urzędzie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ostrówek https://ugostrowek.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Ostrówek.
Dodano do BIP dnia 18-03-2025 15:51:24