Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ostrówek

Logo - Urząd Gminy Ostrówek

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Blanka Kasprowicz-Baran
Stanowiska
Stanowisko ds. księgowości podatkowej i wymiaru podatku
Godziny przyjęć:

7.30 - 15.30, pokój nr. 22, tel. 818562734,

Obowiązki:

1. Realizowanie zadań w zakresie w zakresie księgowości podatkowej i wymiaru, w szczególności:

1) prowadzenie kart podatków od gospodarstw rolnych i od nieruchomości dla poszczególnych podatników,
2) bieżąca aktualizacja powierzchni gruntów,
3) sporządzanie wymiaru podatku rolnego oraz podatku od nieruchomości,
4) sporządzanie rejestrów wymiarowych,
5) prowadzenie rejestru przypisów i odpisów podatkowych,
6) przygotowywanie decyzji w sprawie umorzeń podatkowych oraz ulg w spłacie podatków,
7) powadzenie aktualizacji materiałów do spisów rolnych,
8) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
9) przygotowywanie projektów uchwał podatkowych oraz uchwał dotyczących opłaty targowej,
10) podejmowanie czynności egzekucyjnych w stosunku do dłużników,
11) księgowanie wpłat podatków,
12) wpisywanie dowodów wpłat dla podatników płacących na rachunek Gminy,
13) księgowanie wpłat podatku od środków transportowych,
14) wystawianie upomnień zalegającym podatnikom,
15) sporządzanie i ewidencjonowanie tytułów wykonawczych dla zalegających podatników,
16) rozliczanie inkasentów z zebranych rat podatku i opłaty targowej,
17) naliczanie prowizji dla inkasentów,
18) przyjmowanie i weryfikacja deklaracji w zakresie podatków,
19) wydawanie zaświadczeń w granicach posiadanych upoważnień.

 

2. Realizowanie zadań wynikającychze zwrotu podatku akcyzowego rolnikom, w tym w szczególności:

1) przyjmowanie wniosków, ustalanie limitu zwrotu podatku, opracowywanie decyzji,
2) ustalanie wysokości dotacji na realizację zadania,
3) prowadzenie egzekucji nienależnie pobranego zwrotu podatku,
4) sprawozdawczość.

 

3. Realizowanie zadań z zakresu opodatkowania podatkiem od towarów i usług, w szczególności:

1) wystawianie faktur dotyczących sprzedaży usług opodatkowanych podatkiem VAT,
2) sporządzanie deklaracji i rozliczanie podatku VAT,
3) prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem i odprowadzaniem podatku VAT,
4) prowadzenie ewidencji zakupu sprzedaży towarów i usług podlegających opodatkowaniu VAT.

 

4. Realizowanie zadań z zakresu działania Referatu ds. Finansów w szczególności:

1) przyjmowanie wniosków o odroczenie terminu płatności, umorzenie odsetek, rozłożenie na raty należności oraz opracowywanie projektów decyzji,
2) przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości i informacji dla Wójta,
3) przygotowanie materiałów planistycznych do projektu budżetu.