Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
7.30 - 15.30, pokój nr 17, tel 818562781
7.30 - 15.30, pokój nr 18, tel 818562732,
Do zadań referatu należy:
przygotowanie projektu budżetu gminy,
wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy,
kontrola gospodarki finansowej jednostek budżetowych, jednostek pomocniczych (sołectw) i innych jednostek organizacyjnych gminy,
prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych gminy,
prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych gminy,
obsługa finansowo księgowa wydatków budżetu gminy,
sporządzanie sprawozdawczości z realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych (w tym umorzenie, odraczanie terminu płatności podatków i opłat lokalnych),
wydawanie zaświadczeń i poświadczeń o staniem majątkowym, zaświadczeń uprawniających do otrzymywania bonów paliwowych,
prowadzenie kontroli w zakresie powszechności opodatkowania,
prowadzenie spraw związanych z egzekucją zaległości podatkowych oraz należności budżetowych gminy,
opracowywanie i wykonywanie innych zadań dotyczących gospodarki finansowej gminy wynikających z przepisów prawa i uchwał Rady Gminy.
7.30 - 15.30, pokój nr. 22, tel. 818562734,
Do zadań tego stanowiska należy:
prowadzenie rachunkowości podatkowej w zakresie podatków i opłat lokalnych, których organem podatkowym jest Wójt Gminy,
kontrola finansowo-rachunkowa inkasentów podatkowych,
egzekwowanie niewpłaconych w terminie należności zobowiązań podatkowych,
opracowywanie dla potrzeb organów gminy projektów uchwał dotyczących podatku od środków transportowych, opłaty targowej,
naliczanie prowizji za inkaso podatków i opłat lokalnych,
sporządzanie sprawozdawczości z zakresu podatków i opłat lokalnych,
prowadzenie ewidencji środków trwałych i materiałów dla Gminnej Instytucji kultury,
opracowywanie projektów decyzji w zakresie indywidualnych spraw rozpatrywanych na zajmowanym stanowisku pracy,
Załatwianie spraw:
- przyjmowanie wniosków: o odroczenie terminu zapłaty zobowiązań podatkowych ,rozłożenia do spłaty na raty zobowiązań podatkowych, umorzenia odsetek,
- wydawanie zaświadczeń o stanie zaległości podatkowych,
7.30 - 15.30, pokój nr 17, tel 818562781
1. Prowadzenie ksiąg rachunkowych organu i jednostki w zakresie dochodów i wydatków w systemie komputerowym, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, obejmujących zbiory zapisów księgowych, obrotów i sald, które tworzą:
- dziennik jednostki
- księgę główną
- księgi pomocnicze
2. Zestawienia obrotów i sald ksiąg rachunkowych i ksiąg pomocniczych.
3. Prowadzenie ewidencji analitycznej ksiąg prowadzonych ręcznie
4. Prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych i ewidencji ilościowej.
5. Ewidencjonowanie i dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
6. Dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie
i sporządzenie wyniku finansowego funduszu jednostki, rachunku zysków i strat, zestawienia kosztów z jednostki Urząd Gminy
7. Przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości i informacji dla Wójta z wykonywania budżetu gminy
8. Przygotowanie sprawozdań finansowych jednostki Urząd Gminy
o dochodach, wydatkach , zobowiązaniach, należnościach
i sprawozdań o środkach trwałych.
9. Przygotowanie materiałów planistycznych do projektu budżetu
10. Przygotowanie dokumentów związanych z udostępnieniem informacji publicznej
11. Zastępstwo pracownika ds. rozliczeń w okresie nieobecności spowodowanej urlopem, zwolnieniem lekarskim, delegacją przez okres 1 m-ca.
12. Zastępstwo skarbnika w okresie nieobecności spowodowanej urlopem, zwolnieniem lekarskim, delegacją w zakresie określonym oddzielnym upoważnieniem.
13. Inne zadania zlecone przez kierownika jednostki i kierownika referatu.
7.30 - 15.30, pokój nr. 22, tel. 818562734,
1. Realizowanie zadań w zakresie w zakresie księgowości podatkowej i wymiaru, w szczególności:
1) prowadzenie kart podatków od gospodarstw rolnych i od nieruchomości dla poszczególnych podatników,
2) bieżąca aktualizacja powierzchni gruntów,
3) sporządzanie wymiaru podatku rolnego oraz podatku od nieruchomości,
4) sporządzanie rejestrów wymiarowych,
5) prowadzenie rejestru przypisów i odpisów podatkowych,
6) przygotowywanie decyzji w sprawie umorzeń podatkowych oraz ulg w spłacie podatków,
7) powadzenie aktualizacji materiałów do spisów rolnych,
8) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
9) przygotowywanie projektów uchwał podatkowych oraz uchwał dotyczących opłaty targowej,
10) podejmowanie czynności egzekucyjnych w stosunku do dłużników,
11) księgowanie wpłat podatków,
12) wpisywanie dowodów wpłat dla podatników płacących na rachunek Gminy,
13) księgowanie wpłat podatku od środków transportowych,
14) wystawianie upomnień zalegającym podatnikom,
15) sporządzanie i ewidencjonowanie tytułów wykonawczych dla zalegających podatników,
16) rozliczanie inkasentów z zebranych rat podatku i opłaty targowej,
17) naliczanie prowizji dla inkasentów,
18) przyjmowanie i weryfikacja deklaracji w zakresie podatków,
19) wydawanie zaświadczeń w granicach posiadanych upoważnień.
2. Realizowanie zadań wynikającychze zwrotu podatku akcyzowego rolnikom, w tym w szczególności:
1) przyjmowanie wniosków, ustalanie limitu zwrotu podatku, opracowywanie decyzji,
2) ustalanie wysokości dotacji na realizację zadania,
3) prowadzenie egzekucji nienależnie pobranego zwrotu podatku,
4) sprawozdawczość.
3. Realizowanie zadań z zakresu opodatkowania podatkiem od towarów i usług, w szczególności:
1) wystawianie faktur dotyczących sprzedaży usług opodatkowanych podatkiem VAT,
2) sporządzanie deklaracji i rozliczanie podatku VAT,
3) prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem i odprowadzaniem podatku VAT,
4) prowadzenie ewidencji zakupu sprzedaży towarów i usług podlegających opodatkowaniu VAT.
4. Realizowanie zadań z zakresu działania Referatu ds. Finansów w szczególności:
1) przyjmowanie wniosków o odroczenie terminu płatności, umorzenie odsetek, rozłożenie na raty należności oraz opracowywanie projektów decyzji,
2) przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości i informacji dla Wójta,
3) przygotowanie materiałów planistycznych do projektu budżetu.
7.30 - 15.30, pokój nr 1, tel. 818562735
7.30 - 15.30, pokój nr 1, tel. 818562735
(Pokaż pracowników archiwalnych)