Podinspektor ds. infrastruktury i inwestycji gminnych
I. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego lub wykazanie się znajomością języka polskiego wystarczającą do wykonywania zadań;
2) nieposzlakowana opinia;
3) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
4) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) wykształcenie wyższe;
6) co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych.
II. Wymagania dodatkowe:
1) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: budowlane, geodezyjne, gospodarka przestrzenna, prawnicze;
2) znajomość zagadnień związanych z administracją samorządową, m.in.: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, Kodeksu postępowania administracyjnego;
3) umiejętność stosowania i interpretacji aktów normatywnych regulujących sprawy na zajmowanym stanowisku, w szczególności z zakresu: ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo budowlane, ustawy Prawo energetyczne, ustawy o drogach publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi do ustaw.
4) znajomość zagadnień związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji oraz z przygotowaniem i realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych (w tym Unii Europejskiej), jak również zarządzania projektami na etapie przygotowania i realizacji w okresie ich trwałości;
5) mile widziane doświadczenie w przygotowywaniu dokumentów i opracowań na potrzeby aplikowania o środki zewnętrzne;
6) zaawansowana znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych;
7) mile widziana znajomość programów do kosztorysowania robót budowlano – montażowych, znajomość oprogramowania typu GIS (QGIS, ArcGIS) oraz podstawowa znajomość programu AUTOCAD;
8) umiejętność sprawnej organizacji, pracy w zespole;
9) komunikatywność, odpowiedzialność, terminowość, dyspozycyjność;
10) posiadanie prawa jazdy kat. B.
1) realizowanie zadań z zakresu zamówień publicznych i inwestycji gminnych, w szczególności: prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji własnych finansowanych z budżetu gminy oraz ze środków pochodzących ze źródeł pozabudżetowych, uzyskiwanie wszelkich zezwoleń i decyzji, współpraca w przygotowaniu dokumentacji projektowo - kosztorysowej, realizacja procesu inwestycyjnego, kontrola i koordynacja przebiegu przygotowania i realizacji inwestycji gminnych pod kątem zgodności zakresu rzeczowego, obsługa organizacyjna i merytoryczna komisji odbiorowych i gwarancyjnych, zabezpieczanie nadzoru inwestorskiego, rozliczanie inwestycji;
2) opracowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych wraz z kompletowaniem niezbędnych załączników;
3) realizowanie zadań w zakresie administrowania drogami, m.in.: wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i naliczania opłat, wydawanie zezwoleń na umieszczanie w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową, zlecanie prac, takich jak: budowa, przebudowa, modernizacja dróg koszenie poboczy, odśnieżanie, równanie, uzgadnianie projektów organizacji ruchu;
4) realizowanie zadań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną i oświetlenia ulicznego;
5) prowadzenie dokumentacji związanej z opracowaniem strategii rozwoju gminy, jej zmian oraz innych dokumentów strategicznych gminy;
6) prowadzenie spraw związanych z publicznym transportem zbiorowym;
7) przygotowywanie sprawozdań związanych z powierzonymi czynnościami;
8) obsługa interesantów z zakresu spraw związanych z zajmowanym stanowiskiem.
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej; CV powinno być opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE , zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)”;
3) własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kserokopie świadectw pracy (zaświadczeń lub umów o pracę w przypadku trwania stosunku pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu);
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
6) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenia o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b) posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
c) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
e) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.
7) inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (w tym zaświadczenia/certyfikaty o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, opinie, itp.).
Uwaga: dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski.
Kopie dokumentów powinny zostać poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Podstawa prawna zatrudnienia: na podstawie umowy o pracę. Przewidywany termin zatrudnienia – druga połowa sierpnia 2025 r.
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Informacja o warunkach pracy:
1) miejsce pracy: budynek Urzędu Gminy Ostrówek (I piętro);
2) praca na stanowisku Podinspektora ds. infrastruktury i inwestycji gminnych obok pracy biurowej wiąże się z koniecznością przemieszczania się po terenie Gminy Ostrówek oraz obejmuje wyjazdy służbowe;
3) praca wymaga predyspozycji umożliwiających kontakt i porozumiewanie się z interesantami urzędu;
4) praca siedząca z koniecznością chodzenia po kondygnacjach budynku;
5) praca jednozmianowa w zespole, od poniedziałku do piątku w budynku z barierami architektonicznymi (m.in. brak windy), w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Ostrówek, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowane ogłoszenie tj. w miesiącu lipcu 2025 r. był niższy niż 6%.
Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Urzędu Gminy Ostrówek, Ostrówek-Kolonia 32, 21-102 Ostrówek, Sekretariat (piętro I, pok. nr 26) w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektor ds. infrastruktury i inwestycji gminnych”.
Termin składania dokumentów: do dnia 19 sierpnia 2025 r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).
Informacje dodatkowe:
1) dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż zaklejona koperta lub wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane;
2) w przypadku dokumentów aplikacyjnych przesłanych pocztą, za datę złożenia oferty przyjmuje się datę doręczenia przesyłki do Urzędu Gminy Ostrówek, tj. 19 sierpnia 2025 r. do godz. 15:00;
3) nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną;
4) w dokumentach aplikacyjnych należy podać numer telefonu do kontaktu w celu przekazania informacji o spełnieniu wymagań formalnych;
5) procedura naboru zostanie przeprowadzona dwuetapowo: I etap – analiza złożonej dokumentacji pod względem formalnym, II etap – rozmowa kwalifikacyjna;
6) kandydaci, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu naboru są zobowiązani do okazania dokumentu tożsamości w dniu rekrutacji;
7) o terminie przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Dokumenty aplikacyjne kandydata wyłonionego w drodze naboru i zatrudnionego w Urzędzie Gminy Ostrówek zostaną dołączone do akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów zostaną odesłane pocztą bądź istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w Urzędzie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ostrówek https://ugostrowek.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Ostrówek.
Załączniki:
1. Kwestionariusz osobowy.
2. Oświadczenia kandydata ubiegającego się o zatrudnienie.
3. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Dodano do BIP dnia 05-08-2025 15:39:06