Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
Urząd Gminy Ostrówek
Ostrówek-Kolonia 32
21-102 Ostrówek
tel. 81 856 20 02
email: sekretariat@ostrowek.pl
7.30-15.30, pokój nr 2, tel. (81) 8562026
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
II.1 Realizowanie zadań z zakresu spraw dowodów osobistych
i ewidencji ludności, w szczególności:
1) prowadzenie gminnych zbiorów meldunkowych w systemie informatycznym oraz ich bieżąca aktualizacja,
2) prowadzenie zbioru danych osobowych PESEL oraz procedur dotyczących numeru PESEL (nadanie, zmiana)
3) dokonywanie zameldowania, przemeldowania oraz wymeldowania na podstawie zgłoszeń meldunkowych oraz w trybie administracyjnym,
4) udzielanie informacji z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5) prowadzenie rejestru wydanych poświadczeń meldunkowych oraz pobytu cudzoziemców,
6) przeprowadzanie kontroli meldunkowych,
7) prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych w systemie informatycznym i rejestrze wydanych dowodów,
8) obsługa wydawania dowodów osobistych, prowadzenie składnicy kopert osobowych.
0d dnia 01.03.2015r. punkty od 1) do 8) otrzymują brzmienie:
1) gromadzenie, rejestracja i aktualizacja danych w rejestrze PESEL prowadzonym w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
2) prowadzenie, rejestracja i aktualizacja rejestru mieszkańców wg właściwości miejscowej,
3) prowadzenie, rejestracja i aktualizacja rejestru zamieszkania cudzoziemców wg właściwości miejscowej,
4) przeprowadzenie procedur związanych z nadaniem i zmianą nr PESEL,
5) realizacja zadań dotyczących obowiązku meldunkowego obywateli polskich i cudzoziemców i nanoszenie zmian z tym zwianych w w/w rejestrach,
6) udostępnianie danych z rejestru PESEL, rejestrów mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców,
7) wydawanie dowodów osobistych, ich wymiana i unieważnianie,
8) rejestracja i aktualizacja danych w Rejestrze Dowodów Osobistych, gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi, udostępnianie danych w trybie jednostkowym z RDO.
II. 2 Realizowanie w zakresie ewidencji działalności gospodarczej,
w szczególności:
1) dokonywanie wpisów do ewidencji działalności gospodarczej
i wydawanie zaświadczeń o dokonanym wpisie lub jego zmianie, wydawanie decyzji o odmowie wpisu, wykreśleniu z ewidencji, prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
2) przyjmowanie, przechowywanie zawiadomień z Krajowego Rejestru Sądowego,
3) promowanie działalności gospodarczej na terenie Gminy, prowadzenie działalności informacyjnej i oświatowej w tym zakresie,
4) prowadzenie spraw związanych z wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz naliczaniem i pobieraniem opłat z tego tytułu.