Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
7.30-15.30, pokój nr 19, tel. (81) 8562739
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1.Realizowanie zadań wynikających z zakresu gospodarki komunalnej, utrzymania czystości i porządku w gminie,
w szczególności:
1) utrzymanie zieleni,
2) koordynowanie działań mających na celu uzdatnianie wody pitnej,
3) nadzór nad modernizacją, remontami i konserwacją urządzeń wodociągowych,
4) określanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej
i kontrolowanie realizacji,
5) kontrola kart eksploatacji maszyn będących na ewidencji gminy
i rozliczania godzin pracyoraz zużycia paliwa,
6) dokonywanie bieżących zakupów podstawowych części zamiennych do hydroforni i wodociągów,
7) opracowywanie zasad utrzymania czystości i porządku w gminie oraz prowadzenie kontroli w zakresie utrzymywania czystości
i porządku na terenie gminy,
8) organizowanie i nadzorowanie pracy konserwatorów i stanowisk gospodarczych oraz zabezpieczenie odzieży ochronnej, sprzętu do prac remontowych i porządkowych,
9) zabezpieczanie opału na potrzeby Urzędu,
10) nadzór na przeprowadzaniem okresowych konserwacji kotła centralnego ogrzewania.
11) nadzorowanie pracy oczyszczalni ścieków,
12) określanie warunków przyłączenia do sieci kanalizacyjnej
i kontrolowanie realizacji,
13) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz kontrola częstotliwości ich opróżniania,
14) prowadzenie postępowań w sprawie orzekania o obowiązku przyłączenia nieruchomości do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych,
15) prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków oraz kontrola częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,
16) bieżące zakupy podstawowych części zamiennych do kanalizacji
i oczyszczalni ścieków.
2. Realizowanie zadań w zakresie ustawy o własności lokali,
w szczególności:
1) realizacja uchwały rady w zakresie zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminnym,
2) nadzór nad sprawami najmu lokali mieszkalnych, socjalnych
i użytkowych,
3) nadzór nad przygotowywaniem propozycji wysokości opłat czynszowych w zasobach stanowiących własność gminy,
4) opracowywanie założeń pozwalających na podejmowanie decyzji
w zakresie kreowania długofalowej polityki mieszkaniowej,
5) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej.
3. Realizowanie zadań w zakresie planowania w szczególności:
1) przygotowywanie projektów aktów określających stawki opłat za usługi komunalne (wodę, ścieki, lokale),
2) przeprowadzanie kalkulacji kosztów i planowanie wysokości opłat za usługi komunalne,
3) księgowanie wpłat za usługi komunalne,
4) przygotowywanie projektów i zawieranie umów najmu lokali i ich ewidencja.
4. Realizowanie zadań w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę
i odprowadzania ścieków, w szczególności:
1) przygotowanie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
2) prowadzenie kalkulacji kosztów oraz określenia taryfy,
3) zawieranie umów na dostarczanie wody i prowadzenie ich ewidencji,
4) zawieranie umów na odprowadzanie ścieków i prowadzenie ich ewidencji,
5) naliczanie należności i rozliczanie wpływów,
6) rozliczanie inkasentów,
7) prowadzenie czynności egzekucyjnych w stosunku do dłużników.
5. Realizowanie zadań w zakresie ustawy o gospodarce nieruchomościami, w szczególności:
1) prowadzenie dla mienia komunalnego pełnej wymaganej przepisami prawa dokumentacji,
2) prowadzenie spraw związanych z obrotem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy tj. sprzedażą, zamianą, zrzeczeniem się, oddaniem w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, wynajem, dzierżawę, użyczenie, oddaniem w trwały zarząd, obciążeniem ograniczonymi prawami rzeczowymi, przekazywaniem w formie darowizny, tworzeniem gminnego zasobu nieruchomości
i gospodarowanie nim,
3) opracowywanie planu wykorzystania zasobu,
4) gospodarowanie gminnym zasobem komunalnym, ujawnianie
w księgach wieczystych zmian wynikających z obrotu nieruchomościami,
5) prowadzenie spraw związanych z realizowaniem opłaty adiacenckiej,
6) korzystanie z prawa pierwokupu,
7) opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego,
8) przygotowanie opracowań geodezyjnych i dokonywanie podziałów nieruchomości stanowiących zasób Gminy,
9) uzgadnianie wartości mienia komunalnego z książką majątku trwałego,
10) ustalanie wartości, cen i opłat za korzystanie z gruntów,
11) organizowanie przetargów na: sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, w najem i dzierżawę nieruchomości stanowiących własność gminy,
12) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
13) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów,
14) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
15) tworzenie zasobu gruntów i gospodarowaniem nim – zgodnie
z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
16) występowanie z wnioskiem o obciążenie i wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów na gruncie oddanym w użytkowanie wieczyste lub sprzedanym,
17) przygotowywanie dokumentacji geodezyjno-prawnej koniecznej do zawarcia umów sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, użyczenie oraz zamiany gruntów,
18) przygotowywanie uchwał wyrażających zgodę na zawieranie umów dotyczących dysponowania nieruchomościami gminnymi na okres powyżej 3 lat,
19) wyrażanie opinii w sprawie podziału nieruchomości, przygotowywanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości.
6. Realizacja zadań z zakresu melioracji i gospodarki wodnej,
w szczególności:
1) koordynowanie zagadnień związanych z gospodarką wodną, melioracją i regulacją stosunków wodnych,
2) rozstrzyganie sporów z zakresu przywrócenia stosunków wodnych na gruncie.
7. Realizacja zadań z zakresu nadzorowania targowisk,
w szczególności:
1) współdziałanie w ustalaniu lokalizacji targowisk,
2) ustalanie wysokości opłat targowych i regulaminów targowisk.