Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ostrówek

Logo - Urząd Gminy Ostrówek

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Marta Janczara
Stanowiska
Stanowisko ds. gospodarki gruntami i planowania przestrzennego
Godziny przyjęć:

7.30-15.30, pokój nr 20, tel. (81) 8562733

Obowiązki:

1. Realizowanie zadań wynikających z zakresu planowania przestrzennego,
w szczególności:

1) opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania terenu oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2) udział w sporządzaniu i realizowaniu planów zagospodarowania przestrzennego,
3) wydawanie wypisów  z planu zagospodarowania przestrzennego,
4) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
5) prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
6) gromadzenie pozostałej dokumentacji planistycznej,
7) analiza zmian w planie zagospodarowania przestrzennego,
8) prowadzenie spraw związanych z realizowaniem opłaty planistycznej.

 

2. Realizowanie zadań z zakresu ewidencji gruntów, w szczególności:

1) obsługa bazy danych zawierającej ewidencje gruntów i budynków dla potrzeb gminy,
2) wydawanie wypisów i wyrysów,
3) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
4) dokonywanie zmian w ewidencji gruntów na podstawie odpowiednich dokumentów: aktów notarialnych , prawomocnych postanowień sądowych, prawomocnych decyzji,
5) sporządzanie zestawu zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
6) współpraca z KRUS w zakresie dotyczącym ubezpieczeń rolników indywidualnych,
7) współpraca z Biurami Notarialnymi, Sądem oraz innymi jednostkami w zakresie działania zajmowanego stanowiska,
8) przygotowanie decyzji o ustaleniu klasyfikacji gruntów i użytków w oparciu o obowiązujące przepisy.

 

3. Realizowanie zadań zzakresu ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności:

1) prowadzeniem spraw związanych z darowiznami i spadkobraniem,
2) prowadzenie spraw związanych z wydzielaniem działek pod drogi,
3) prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczania nieruchomości,
4) aktualizacja oraz utrzymanie tablic nazw miejscowości,  nazw ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
5) prowadzenie oraz aktualizacja ewidencji numeracji porządkowej budynków i nieruchomości,
6) prowadzenie oraz aktualizacja ewidencji nazw ulic i placów, oraz map przeglądowych,
7) przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie nazewnictwa ulic i placów,
8) nadawanie numerów porządkowych budynków i nieruchomości,
9) zawiadamianie właścicieli nieruchomości o dokonanych zmianach nazw ulic i placów oraz numerów porządkowych budynków i nieruchomości,
10) przygotowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej do sporządzenia kart inwentaryzacyjnych komunalizacji mienia z mocy prawa i na wniosek gminy,
11) prowadzenie prac związanych z podziałem terytorialnym i zmianami granic administracyjnych,
12) wydawanie wyrysów i wypisów,
13) dokonywanie miesięcznego rozliczania wpływów.

 

4. Realizowanie zadań z zakresu ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, w szczególności:

1) sporządzanie projektów wykazów osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz projektów wykazów obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.

 

5. Realizowanie zadań z zakresu ustawy prawo geologiczne i górnicze w szczególności:

1) przygotowanie projektów opinii do prac geologicznych, których wykonanie nie wymaga koncesji, przygotowanie projektów opinii do wniosków o udzielenie koncesji na wydobywanie kopalin.