Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ostrówek

Logo - Urząd Gminy Ostrówek

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Piotr Praczyk
Telefon
818562786
Stanowiska
Stanowisko d/s infrastruktury i inwestycji gminnych
Godziny przyjęć:

7.30-15.30, pokój nr 27, tel. (81) 8562780

Obowiązki:

 

1.Realizowanie zadań wynikających z zakresu prawa przewozowego, 
w szczególności:

1) ustalanie miejsc postojowych, ustalanie sieci przystanków, określanie potrzeb remontowych, koordynowanie rozkładów jazdy,

2) wydawanie zezwoleń i wypisów dla przewoźników świadczących usługi na terenie gminy.

 

2. Realizowanie zadań związanych z realizacją ustawy prawo energetyczne, w szczególności:

1) opracowywanie planów zaopatrzenia w energię elektryczną,

2) nadzór i realizacja zadań związanych z planowaniem i budową oświetlenia ulicznego w Gminie.

3) planowanie oraz zlecanie modernizacji oświetlenia ulicznego,

4) współpraca z zakładem energetycznym, dokonywanie zgłoszeń 
w zakresie uszkodzenia i awarii oświetlenia.

 

3. Realizowanie zadań w zakresie administrowania drogami publicznymi i ulicami, mostami i placami, w tym:

1) budowa, modernizacja i remonty dróg, mostów i chodników, planowanie i nadzór,

2) planowanie i nadzorowanie prac związanych z udrażnianiem rowów 
i przepustów,

3) prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych, oznakowanie 
i numeracja dróg, zapewnienie bezpieczeństwa na drogach,

4) wydawanie zezwoleń na lokalizację obiektów w pasie drogowym oraz na zajęcie pasa drogowego, naliczanie i pobieranie opłat z tego tytułu,

5) opiniowanie i wydawanie zgody na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych reklam, obiektów i urządzeń nie związanych 
z gospodarką drogową,

6) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności,

7) naliczanie kar za samowolne zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, za umieszczenie w nim reklamy, obiektu i urządzenia bez wymaganego zezwolenia oraz za przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określono,

8) wydawanie decyzji w sprawie zmniejszenia linii zabudowy przy drogach gminnych i lokalnych,

9) wnioskowanie w sprawie organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych,

10) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,

11) opracowywanie propozycji projektu przebiegu dróg,

12) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami,

13) wydawanie decyzji na lokalizacje zjazdów z dróg gminnych

i lokalnych,

14) współpraca z innymi zarządcami dróg publicznych,

15) koordynowanie funkcjonowania służb komunalnych w zakresie zimowego utrzymania dróg, klęsk żywiołowych i awarii technicznych.

 

4. Realizowanie zadań w zakresie prowadzenia działań modernizacyjnych,

1) opracowywanie rzeczowych i finansowych okresowych planów, programów, regulaminów i projektów rozwoju, utrzymania 
i eksploatacji infrastruktury komunalnej,

2) udział w sporządzaniu i realizowaniu planów zagospodarowania przestrzennego,

3) zlecanie opracowywania i kompletowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej inwestycji, modernizacji i remontów, zgodnie z prawem budowlanym wraz z zapewnieniem nadzoru inwestorskiego,

4) kontrola i koordynacja przebiegu przygotowywania i realizacji inwestycji gminnych pod kątem zgodności zakresu rzeczowego,

5) obsługa organizacyjna i merytoryczna komisji odbiorowych 
i gwarancyjnych,

6) koordynowanie planów inwestycyjnych, remontowych 
i modernizacyjnych w celu racjonalnego organizowania kompleksowych przedsięwzięć,

7) wykonywanie badań i przeglądów technicznych budynków gminnych w zakresie posiadanych uprawnień.

 

5. Realizowanie zadań z zakresu zamówień publicznych i inwestycji gminnych, w szczególności:

1) prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań realizowanych ze środków publicznych w ramach inwestycji gminnych,

2) prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez samorząd Gminy,

3) pozyskiwanie środków na realizację zadań inwestycyjnych 
i remontowych ujętych w budżecie Gminy, współpraca w zakresie ustalania potrzeb finansowych na zadania inwestycyjne, terminowości ich wydatkowania oraz spełnienia kryteriów wynikających z zasad przyznawania pomocy finansowej,

4) opracowanie we współpracy z Referatem ds. Finansów strategii rozwoju Gminy, wieloletnich planów inwestycyjnych, programów, analiz, prognoz rozwojowych,

5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją inwestycji własnych samorządu finansowanych z budżetu Gminy oraz ze środków pochodzących ze źródeł pozabudżetowych, 
a w szczególności: uzyskiwanie wymaganych prawem zezwoleń 
i decyzji, przygotowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, realizacja procesu inwestycyjnego, uzyskanie pozwolenia na budowę, rozliczanie zadaniowe inwestycji, zabezpieczenie nadzoru inwestorskiego.