Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
7.30-15.30, pokój nr 27, tel. (81) 8562780
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1. Realizowanie zadań wynikających z zakresu bezpieczeństwa publicznego, w szczególności:
1) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną,
2) wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych i nadzór nad ich przebiegiem,
3) prowadzenie spraw z zakresu zbiórek i zgromadzeń publicznych oraz nadzór nad ich przebiegiem,
4) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku.
2. Realizowanie zadań wynikających z zakresu rolnictwa, leśnictwa
i łowiectwa, w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na uprawę maku i konopi,
2) prowadzenie spraw związanych z gospodarką łowiecką,
3) prowadzenie spraw związanych ze spisem rolnym.
3.Realizowanie zadań objętych ustawą o ochronie zwierząt,
w szczególności:
1) przygotowywanie decyzji w sprawie odebrania właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane i przekazywanie go do schroniska dla zwierząt albo innej osobie lub instytucji,
2) zapobieganie bezdomności zwierząt, zapewnienie opieki zwierzętom bezdomnym,
3) nadzorowanie akcji wyłapywania bezpańskich psów,
4) przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i niezwłoczne przekazywanie do właściwego organu inspekcji sanitarnej,
5) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Ostrówek.
4. Realizowanie zadań objętych ustawą o ochronie przyrody,
w szczególności:
1) współpraca ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawiania się chwastów, chorób i szkodników,
2) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, naliczanie
i pobieranie opłat,
3) wymierzanie kary za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
5. Realizowanie zadań w zakresie reagowania w stanie klęski żywiołowej, w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji związanej z wystąpieniem zdarzeń
o charakterze klęski żywiołowej w gospodarstwach rolnych,
2) wnioskowanie o ogłoszenie stanu klęski żywiołowej
w gospodarstwach rolnych,
3) monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji w gospodarstwach rolnych,
4) realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej w gospodarstwie rolnym.
6. Realizowanie zadań z zakresu ochrony środowiska,
w szczególności:
1) planowanie i realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska,
2) prowadzenie zbioru kopii decyzji wydanych przez inne organy
w sprawach ochrony środowiska,
3) nadzorowanie spraw związanych z udostępnianiem informacji
o środowisku,
4) przygotowywanie projektów gminnego planu gospodarki odpadami,
5) prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje inwestycji,
6) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ochrony środowiska,
7) przygotowywanie opinii i założeń w zakresie ochrony środowiska,
8) prowadzenie spraw z zakresu, ochrony złóż surowców mineralnych.
7. Realizowanie zadań z zakresu utrzymania czystości i porządku oraz gospodarki odpadami:
1) planowanie i prowadzenie działań z zakresu racjonalnej gospodarki odpadami,
2) prowadzenie monitoringu zamkniętego gminnego składowiska odpadów,
3) wydawanie oraz ewidencja wydanych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbioru nieczystości płynnych oraz stałych na terenie gminy,
4) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, kontrola wykonywania obowiązków w tym zakresie przez właścicieli nieruchomości
i przedsiębiorców,
5) prowadzenie postepowań egzekucyjnych w zakresie ściągalności opłat za odbiór odpadów komunalnych,
6) prowadzenie zbioru kopii decyzji wydanych przez inne organy
w sprawach gospodarki odpadami,
7) prowadzenie postępowań o nakazanie posiadaczowi odpadów ich usunięcie z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
8) prowadzenie i aktualizacja gminnego planu gospodarki odpadami,
9) prowadzenie i aktualizacja gminnego programu usuwania azbestu,
10) współpraca ze związkami międzygminnymi w zakresie realizowania zadań dot. gospodarowania odpadami.
8. Realizowanie zadań z zakresu zamówień publicznych i inwestycji gminnych, w szczególności:
1) prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań realizowanych ze środków publicznych w ramach inwestycji gminnych,
2) prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez samorząd Gminy,
3) pozyskiwanie środków na realizację zadań inwestycyjnych
i remontowych ujętych w budżecie Gminy, współpraca w zakresie ustalania potrzeb finansowych na zadania inwestycyjne, terminowości ich wydatkowania oraz spełnienia kryteriów wynikających z zasad przyznawania pomocy finansowej,
4) opracowanie we współpracy z Referatem ds. Finansów strategii rozwoju Gminy, wieloletnich planów inwestycyjnych, programów, analiz, prognoz rozwojowych,
5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją inwestycji własnych samorządu finansowanych z budżetu Gminy oraz ze środków pochodzących ze źródeł pozabudżetowych, a w szczególności: uzyskiwanie wymaganych prawem zezwoleń i decyzji, przygotowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, realizacja procesu inwestycyjnego, uzyskanie pozwolenia na budowę, rozliczanie zadaniowe inwestycji, zabezpieczenie nadzoru inwestorskiego.