Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ostrówek

Logo - Urząd Gminy Ostrówek

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Magda Szumiec
Stanowiska
Stanowisko d/s rolnictwa i ochrony środowiska
Godziny przyjęć:

7.30-15.30, pokój nr 27, tel. (81) 8562780

Obowiązki:
OBOWIĄZKI  SZCZEGÓŁOWE:

1. Realizowanie zadań wynikających z zakresu bezpieczeństwa publicznego, w szczególności:

1) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną,

2) wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych i nadzór nad ich przebiegiem,

3) prowadzenie spraw z zakresu zbiórek i zgromadzeń publicznych oraz nadzór nad ich przebiegiem,

4) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku.

 

2. Realizowanie zadań wynikających z zakresu rolnictwa, leśnictwa
i łowiectwa, w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na uprawę maku i konopi,

2) prowadzenie spraw związanych z gospodarką łowiecką,

3) prowadzenie spraw związanych ze spisem rolnym.

3.Realizowanie zadań objętych ustawą o ochronie zwierząt,
w szczególności:

1) przygotowywanie decyzji w sprawie odebrania właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane i przekazywanie go do schroniska dla zwierząt albo innej osobie lub instytucji,

2) zapobieganie bezdomności zwierząt, zapewnienie opieki zwierzętom bezdomnym,

3) nadzorowanie akcji wyłapywania bezpańskich psów,

4) przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i niezwłoczne przekazywanie do właściwego organu inspekcji sanitarnej,

5) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Ostrówek.

 

4. Realizowanie zadań objętych ustawą o ochronie przyrody,
w szczególności:

1) współpraca ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawiania się chwastów, chorób i szkodników,

2) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, naliczanie
i  pobieranie opłat,

3) wymierzanie kary za samowolne usuwanie drzew i krzewów.

 

5. Realizowanie zadań w zakresie reagowania w stanie klęski żywiołowej, w szczególności:

1) prowadzenie dokumentacji związanej z wystąpieniem zdarzeń
o charakterze klęski żywiołowej w gospodarstwach rolnych,

2) wnioskowanie o ogłoszenie stanu klęski żywiołowej
w gospodarstwach rolnych,

3) monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji w gospodarstwach rolnych,

4) realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej w gospodarstwie rolnym.

 

6. Realizowanie zadań z zakresu ochrony środowiska,
w szczególności:

1) planowanie i realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska,

2) prowadzenie zbioru kopii decyzji wydanych przez inne organy
w sprawach ochrony środowiska,

3) nadzorowanie spraw związanych z udostępnianiem informacji
o środowisku,

4) przygotowywanie projektów gminnego planu gospodarki odpadami,

5) prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje inwestycji,

6) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ochrony środowiska,

7) przygotowywanie opinii i założeń w zakresie ochrony środowiska,

8) prowadzenie spraw z zakresu, ochrony złóż surowców mineralnych.

 

7. Realizowanie zadań z zakresu utrzymania czystości i porządku oraz gospodarki odpadami:

1) planowanie i prowadzenie działań z zakresu racjonalnej gospodarki odpadami,

2) prowadzenie monitoringu zamkniętego gminnego składowiska odpadów,

3) wydawanie oraz ewidencja wydanych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbioru nieczystości płynnych oraz stałych na terenie gminy,

4) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, kontrola wykonywania obowiązków w tym zakresie przez właścicieli nieruchomości
i przedsiębiorców,

5) prowadzenie postepowań egzekucyjnych w zakresie ściągalności opłat za odbiór odpadów komunalnych,

6) prowadzenie zbioru kopii decyzji wydanych przez inne organy
w sprawach gospodarki odpadami,

7) prowadzenie postępowań o nakazanie posiadaczowi odpadów ich usunięcie z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,

8) prowadzenie i aktualizacja gminnego planu gospodarki odpadami,

9) prowadzenie i aktualizacja gminnego programu usuwania azbestu,

10) współpraca ze związkami międzygminnymi w zakresie realizowania zadań dot. gospodarowania odpadami.

 

8. Realizowanie zadań z zakresu zamówień publicznych i inwestycji gminnych, w szczególności:

1) prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań realizowanych ze środków publicznych w ramach inwestycji gminnych,

2) prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez samorząd Gminy,

3) pozyskiwanie środków na realizację zadań inwestycyjnych
i remontowych ujętych w budżecie Gminy, współpraca w zakresie ustalania potrzeb finansowych na zadania inwestycyjne, terminowości ich wydatkowania oraz spełnienia kryteriów wynikających z zasad przyznawania pomocy finansowej,

4) opracowanie we współpracy z Referatem ds. Finansów strategii rozwoju Gminy, wieloletnich planów inwestycyjnych, programów, analiz, prognoz rozwojowych,

5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją inwestycji własnych samorządu finansowanych z budżetu Gminy oraz ze środków pochodzących ze źródeł pozabudżetowych, a w szczególności: uzyskiwanie wymaganych prawem zezwoleń i decyzji, przygotowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, realizacja procesu inwestycyjnego, uzyskanie pozwolenia na budowę, rozliczanie zadaniowe inwestycji, zabezpieczenie nadzoru inwestorskiego.

Email