Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ostrówek

Logo - Urząd Gminy Ostrówek

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Stanowisko urzędnicze Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrówku

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Ostrówek
Data ogłoszenia
2020-12-01
Termin składania dokumentów
2021-02-01
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe magisterskie oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego lub wykazanie się znajomością języka polskiego wystarczającą do wykonywania zadań;
  2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. nieposzlakowana opinia;
  5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
  6. wykształcenie wyższe magisterskie  oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art.122 ust.1 Ustawy z dnia  12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ;
  7. minimum pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy w pomocy społecznej;
  8. zaawansowana znajomość obsługi komputera, arkuszy kalkulacyjnych i programów biurowych;
  9. umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w szczególności z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodzin i systemie pieczy zastępczej i innych ustaw związanych z pracą na stanowisku;
  10. znajomość podstawowych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego, a zwłaszcza ustaw: o samorządzie gminnym, o dostępie do informacji publicznej, o ochronie danych osobowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks pracy oraz rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Wymagania dodatkowe:

  1. umiejętność praktycznego stosowania przepisów;
  2. umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i podległego zespołu oraz wysoka kultura osobista;
  3. komunikatywność, odpowiedzialność, dokładność, operatywność, odporność na stres, bardzo dobra organizacja pracy.
Zakres obowiązków
  1. kierowanie bieżącą działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej oraz reprezentowanie go na zewnątrz;
  2. odpowiedzialność za całokształt zadań oraz prowadzenie gospodarki finansowej OPS;
  3. realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych oraz dodatków energetycznych, pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych w kompetencję OPS;
  4. składanie Radzie Gminy Ostrówek corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
  5. realizacja przez Ośrodek zadań własnych gminy i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
  6. organizacja pracy w OPS na poszczególnych stanowiskach pracy, zapewniająca sprawne wykonywanie zadań;
  7. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz w pozostałych sprawach przekazanych do prowadzenia OPS;
  8. przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych przy ścisłej współpracy ze Skarbnikiem Gminy Ostrówek;
  9. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym;
  10. współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w celu realizacji zadań społecznych;
  11. sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek OPS;
  12. pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych na działalność OPS;
  13. opracowywanie, aktualizowanie i realizacja Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Gminy Ostrówek oraz innych programów z zakresu opieki społecznej;
  14. przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz innych materiałów przedkładanych organom Gminy.
Wymagane dokumenty
  1. list motywacyjny poświadczony własnoręcznym podpisem;
  2. życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisany; CV kandydata o pracę powinno zostać opatrzone oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku gdy kandydat podaje więcej danych niż wymagane przepisami prawa (art. 221 Kodeksu Pracy) przez Administratora w celu realizacji procesu rekrutacji;
  3. kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie do pobrania w siedzibie Urzędu w sekretariacie pok. 26 I piętro;
  4. kserokopie świadectw pracy (zaświadczeń lub umów o pracę w przypadku  trwania stosunku pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu);
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
  6. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
  7. oświadczenie (pod odpowiedzialnością karną wynikającą z art. 233 § 1 kodeksu karnego) o korzystaniu z pełni praw publicznych i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
  9. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem   Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w  sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych;
  10. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej oraz obsługę komputera z monitorem ekranowym;
  11. wszystkie sporządzone przez kandydata dokumenty winny być przez niego własnoręcznie podpisane, a każda strona parafowana. W przypadku kopii dokumentów winny posiadać  podpisaną przez kandydata klauzulę; „stwierdzam zgodność z oryginałem’’, wraz z datą składania oświadczenia;
  12. przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem dopuszczonym do  postępowania konkursowego Komisja Konkursowa ma prawo żądać  przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu  potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo;
  13. referencje, opinie lub inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach. Uwaga: dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
Warunki pracy
  1. praca przy komputerze o charakterze administracyjno – biurowym;
  2. czas pracy jednozmianowy, od poniedziałku do piątku w budynku z barierami architektonicznymi (m.in. brak windy);
  3. praca z petentem;
  4. praca w terenie oraz wyjazdy służbowe.

Podstawa prawna zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony. Przewidywany termin zatrudnienia – luty 2021 r.

Wymiar czasu pracy: pełny etat.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: nie dotyczy.

Miejsce składania dokumentów

Miejsce składania lub przesłania dokumentów:

Urząd Gminy Ostrówku, Ostrówek-Kolonia 32, 21-102 Ostrówek, sekretariat pok. 26.
Z dopiskiem na kopercie: ,,Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrówku”.

Termin składania dokumentów: 01 lutego 2021r.

Uwagi

Informacje dodatkowe:

  1. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone po terminie, o którym mowa w pkt. XI, nie będą rozpatrywane;
  2. W przypadku dokumentów aplikacyjnych przesłanych pocztą, za datę złożenia oferty przyjmuje się datę doręczenia przesyłki do Urzędu Gminy Ostrówek;
  3. Dokumenty aplikacyjne mogą być również przesłane drogą elektroniczną pod warunkiem opatrzenia ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, zgodnie z ustawą z dnia 18.09.2001 r. o podpisie elektronicznym;
  4. W dokumentach aplikacyjnych proszę podać numer telefonu do kontaktu;
  5. Procedura naboru zostanie przeprowadzona dwuetapowo: I etap – analiza złożonej dokumentacji pod względem formalnym, II etap – rozmowa kwalifikacyjna. Osoby, które zakwalifikują się do drugiego etapu naboru są zobowiązane do przedstawienia oryginału dokumentów dołączonych do aplikacji oraz okazania dokumentu tożsamości w dniu rekrutacji. O terminie przeprowadzonej rozmowy telefonicznej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.

Dokumenty osoby wyłonionej w drodze naboru i zatrudnionej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrówku zostaną dołączone do akt osobowych.

Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane w Referacie Organizacyjno-Administracyjnym Urzędu Gminy Ostrówek przez okres 10 dni od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W tym czasie osoby będą mogły odebrać swoje dokumenty za pokwitowaniem. Po upływie 10 dni nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone komisyjnie.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Gminy Ostrówek www.ostrowek.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Ostrówek i Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrówku.

Szczegółowych informacji udziela Sekretarz Gminy Ostrówek tel. 81 856-27-82, w godzinach od 9:00 do 14:00

Załączniki

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Tomasz Piecak
Dodano do BIP dnia 02-12-2020 14:15:09