Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
7.30-15.30, pokój nr 20, tel. (81) 8562733
1. Realizowanie zadań wynikających z zakresu planowania przestrzennego,
w szczególności:
1) opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania terenu oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2) udział w sporządzaniu i realizowaniu planów zagospodarowania przestrzennego,
3) wydawanie wypisów z planu zagospodarowania przestrzennego,
4) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
5) prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
6) gromadzenie pozostałej dokumentacji planistycznej,
7) analiza zmian w planie zagospodarowania przestrzennego,
8) prowadzenie spraw związanych z realizowaniem opłaty planistycznej.
2. Realizowanie zadań z zakresu ewidencji gruntów, w szczególności:
1) obsługa bazy danych zawierającej ewidencje gruntów i budynków dla potrzeb gminy,
2) wydawanie wypisów i wyrysów,
3) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
4) dokonywanie zmian w ewidencji gruntów na podstawie odpowiednich dokumentów: aktów notarialnych , prawomocnych postanowień sądowych, prawomocnych decyzji,
5) sporządzanie zestawu zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
6) współpraca z KRUS w zakresie dotyczącym ubezpieczeń rolników indywidualnych,
7) współpraca z Biurami Notarialnymi, Sądem oraz innymi jednostkami w zakresie działania zajmowanego stanowiska,
8) przygotowanie decyzji o ustaleniu klasyfikacji gruntów i użytków w oparciu o obowiązujące przepisy.
3. Realizowanie zadań zzakresu ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności:
1) prowadzeniem spraw związanych z darowiznami i spadkobraniem,
2) prowadzenie spraw związanych z wydzielaniem działek pod drogi,
3) prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczania nieruchomości,
4) aktualizacja oraz utrzymanie tablic nazw miejscowości, nazw ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
5) prowadzenie oraz aktualizacja ewidencji numeracji porządkowej budynków i nieruchomości,
6) prowadzenie oraz aktualizacja ewidencji nazw ulic i placów, oraz map przeglądowych,
7) przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie nazewnictwa ulic i placów,
8) nadawanie numerów porządkowych budynków i nieruchomości,
9) zawiadamianie właścicieli nieruchomości o dokonanych zmianach nazw ulic i placów oraz numerów porządkowych budynków i nieruchomości,
10) przygotowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej do sporządzenia kart inwentaryzacyjnych komunalizacji mienia z mocy prawa i na wniosek gminy,
11) prowadzenie prac związanych z podziałem terytorialnym i zmianami granic administracyjnych,
12) wydawanie wyrysów i wypisów,
13) dokonywanie miesięcznego rozliczania wpływów.
4. Realizowanie zadań z zakresu ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, w szczególności:
1) sporządzanie projektów wykazów osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz projektów wykazów obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.
5. Realizowanie zadań z zakresu ustawy prawo geologiczne i górnicze w szczególności:
1) przygotowanie projektów opinii do prac geologicznych, których wykonanie nie wymaga koncesji, przygotowanie projektów opinii do wniosków o udzielenie koncesji na wydobywanie kopalin.
7.30-15.30, pokój nr 19, tel. (81) 8562739
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1.Realizowanie zadań wynikających z zakresu gospodarki komunalnej, utrzymania czystości i porządku w gminie,
w szczególności:
1) utrzymanie zieleni,
2) koordynowanie działań mających na celu uzdatnianie wody pitnej,
3) nadzór nad modernizacją, remontami i konserwacją urządzeń wodociągowych,
4) określanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej
i kontrolowanie realizacji,
5) kontrola kart eksploatacji maszyn będących na ewidencji gminy
i rozliczania godzin pracyoraz zużycia paliwa,
6) dokonywanie bieżących zakupów podstawowych części zamiennych do hydroforni i wodociągów,
7) opracowywanie zasad utrzymania czystości i porządku w gminie oraz prowadzenie kontroli w zakresie utrzymywania czystości
i porządku na terenie gminy,
8) organizowanie i nadzorowanie pracy konserwatorów i stanowisk gospodarczych oraz zabezpieczenie odzieży ochronnej, sprzętu do prac remontowych i porządkowych,
9) zabezpieczanie opału na potrzeby Urzędu,
10) nadzór na przeprowadzaniem okresowych konserwacji kotła centralnego ogrzewania.
11) nadzorowanie pracy oczyszczalni ścieków,
12) określanie warunków przyłączenia do sieci kanalizacyjnej
i kontrolowanie realizacji,
13) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz kontrola częstotliwości ich opróżniania,
14) prowadzenie postępowań w sprawie orzekania o obowiązku przyłączenia nieruchomości do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych,
15) prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków oraz kontrola częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych,
16) bieżące zakupy podstawowych części zamiennych do kanalizacji
i oczyszczalni ścieków.
2. Realizowanie zadań w zakresie ustawy o własności lokali,
w szczególności:
1) realizacja uchwały rady w zakresie zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminnym,
2) nadzór nad sprawami najmu lokali mieszkalnych, socjalnych
i użytkowych,
3) nadzór nad przygotowywaniem propozycji wysokości opłat czynszowych w zasobach stanowiących własność gminy,
4) opracowywanie założeń pozwalających na podejmowanie decyzji
w zakresie kreowania długofalowej polityki mieszkaniowej,
5) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej.
3. Realizowanie zadań w zakresie planowania w szczególności:
1) przygotowywanie projektów aktów określających stawki opłat za usługi komunalne (wodę, ścieki, lokale),
2) przeprowadzanie kalkulacji kosztów i planowanie wysokości opłat za usługi komunalne,
3) księgowanie wpłat za usługi komunalne,
4) przygotowywanie projektów i zawieranie umów najmu lokali i ich ewidencja.
4. Realizowanie zadań w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę
i odprowadzania ścieków, w szczególności:
1) przygotowanie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
2) prowadzenie kalkulacji kosztów oraz określenia taryfy,
3) zawieranie umów na dostarczanie wody i prowadzenie ich ewidencji,
4) zawieranie umów na odprowadzanie ścieków i prowadzenie ich ewidencji,
5) naliczanie należności i rozliczanie wpływów,
6) rozliczanie inkasentów,
7) prowadzenie czynności egzekucyjnych w stosunku do dłużników.
5. Realizowanie zadań w zakresie ustawy o gospodarce nieruchomościami, w szczególności:
1) prowadzenie dla mienia komunalnego pełnej wymaganej przepisami prawa dokumentacji,
2) prowadzenie spraw związanych z obrotem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy tj. sprzedażą, zamianą, zrzeczeniem się, oddaniem w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, wynajem, dzierżawę, użyczenie, oddaniem w trwały zarząd, obciążeniem ograniczonymi prawami rzeczowymi, przekazywaniem w formie darowizny, tworzeniem gminnego zasobu nieruchomości
i gospodarowanie nim,
3) opracowywanie planu wykorzystania zasobu,
4) gospodarowanie gminnym zasobem komunalnym, ujawnianie
w księgach wieczystych zmian wynikających z obrotu nieruchomościami,
5) prowadzenie spraw związanych z realizowaniem opłaty adiacenckiej,
6) korzystanie z prawa pierwokupu,
7) opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego,
8) przygotowanie opracowań geodezyjnych i dokonywanie podziałów nieruchomości stanowiących zasób Gminy,
9) uzgadnianie wartości mienia komunalnego z książką majątku trwałego,
10) ustalanie wartości, cen i opłat za korzystanie z gruntów,
11) organizowanie przetargów na: sprzedaż, oddanie w użytkowanie wieczyste, w najem i dzierżawę nieruchomości stanowiących własność gminy,
12) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
13) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów,
14) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
15) tworzenie zasobu gruntów i gospodarowaniem nim – zgodnie
z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
16) występowanie z wnioskiem o obciążenie i wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów na gruncie oddanym w użytkowanie wieczyste lub sprzedanym,
17) przygotowywanie dokumentacji geodezyjno-prawnej koniecznej do zawarcia umów sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, użyczenie oraz zamiany gruntów,
18) przygotowywanie uchwał wyrażających zgodę na zawieranie umów dotyczących dysponowania nieruchomościami gminnymi na okres powyżej 3 lat,
19) wyrażanie opinii w sprawie podziału nieruchomości, przygotowywanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości.
6. Realizacja zadań z zakresu melioracji i gospodarki wodnej,
w szczególności:
1) koordynowanie zagadnień związanych z gospodarką wodną, melioracją i regulacją stosunków wodnych,
2) rozstrzyganie sporów z zakresu przywrócenia stosunków wodnych na gruncie.
7. Realizacja zadań z zakresu nadzorowania targowisk,
w szczególności:
1) współdziałanie w ustalaniu lokalizacji targowisk,
2) ustalanie wysokości opłat targowych i regulaminów targowisk.
7.30-15.30, pokój nr 20, tel. (81) 8562733
7.30-15.30, pokój nr 27, tel. (81) 8562780
1.Realizowanie zadań wynikających z zakresu prawa przewozowego,
w szczególności:
1) ustalanie miejsc postojowych, ustalanie sieci przystanków, określanie potrzeb remontowych, koordynowanie rozkładów jazdy,
2) wydawanie zezwoleń i wypisów dla przewoźników świadczących usługi na terenie gminy.
2. Realizowanie zadań związanych z realizacją ustawy prawo energetyczne, w szczególności:
1) opracowywanie planów zaopatrzenia w energię elektryczną,
2) nadzór i realizacja zadań związanych z planowaniem i budową oświetlenia ulicznego w Gminie.
3) planowanie oraz zlecanie modernizacji oświetlenia ulicznego,
4) współpraca z zakładem energetycznym, dokonywanie zgłoszeń
w zakresie uszkodzenia i awarii oświetlenia.
3. Realizowanie zadań w zakresie administrowania drogami publicznymi i ulicami, mostami i placami, w tym:
1) budowa, modernizacja i remonty dróg, mostów i chodników, planowanie i nadzór,
2) planowanie i nadzorowanie prac związanych z udrażnianiem rowów
i przepustów,
3) prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych, oznakowanie
i numeracja dróg, zapewnienie bezpieczeństwa na drogach,
4) wydawanie zezwoleń na lokalizację obiektów w pasie drogowym oraz na zajęcie pasa drogowego, naliczanie i pobieranie opłat z tego tytułu,
5) opiniowanie i wydawanie zgody na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych reklam, obiektów i urządzeń nie związanych
z gospodarką drogową,
6) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności,
7) naliczanie kar za samowolne zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, za umieszczenie w nim reklamy, obiektu i urządzenia bez wymaganego zezwolenia oraz za przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określono,
8) wydawanie decyzji w sprawie zmniejszenia linii zabudowy przy drogach gminnych i lokalnych,
9) wnioskowanie w sprawie organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych,
10) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
11) opracowywanie propozycji projektu przebiegu dróg,
12) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami,
13) wydawanie decyzji na lokalizacje zjazdów z dróg gminnych
i lokalnych,
14) współpraca z innymi zarządcami dróg publicznych,
15) koordynowanie funkcjonowania służb komunalnych w zakresie zimowego utrzymania dróg, klęsk żywiołowych i awarii technicznych.
4. Realizowanie zadań w zakresie prowadzenia działań modernizacyjnych,
1) opracowywanie rzeczowych i finansowych okresowych planów, programów, regulaminów i projektów rozwoju, utrzymania
i eksploatacji infrastruktury komunalnej,
2) udział w sporządzaniu i realizowaniu planów zagospodarowania przestrzennego,
3) zlecanie opracowywania i kompletowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej inwestycji, modernizacji i remontów, zgodnie z prawem budowlanym wraz z zapewnieniem nadzoru inwestorskiego,
4) kontrola i koordynacja przebiegu przygotowywania i realizacji inwestycji gminnych pod kątem zgodności zakresu rzeczowego,
5) obsługa organizacyjna i merytoryczna komisji odbiorowych
i gwarancyjnych,
6) koordynowanie planów inwestycyjnych, remontowych
i modernizacyjnych w celu racjonalnego organizowania kompleksowych przedsięwzięć,
7) wykonywanie badań i przeglądów technicznych budynków gminnych w zakresie posiadanych uprawnień.
5. Realizowanie zadań z zakresu zamówień publicznych i inwestycji gminnych, w szczególności:
1) prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań realizowanych ze środków publicznych w ramach inwestycji gminnych,
2) prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez samorząd Gminy,
3) pozyskiwanie środków na realizację zadań inwestycyjnych
i remontowych ujętych w budżecie Gminy, współpraca w zakresie ustalania potrzeb finansowych na zadania inwestycyjne, terminowości ich wydatkowania oraz spełnienia kryteriów wynikających z zasad przyznawania pomocy finansowej,
4) opracowanie we współpracy z Referatem ds. Finansów strategii rozwoju Gminy, wieloletnich planów inwestycyjnych, programów, analiz, prognoz rozwojowych,
5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją inwestycji własnych samorządu finansowanych z budżetu Gminy oraz ze środków pochodzących ze źródeł pozabudżetowych,
a w szczególności: uzyskiwanie wymaganych prawem zezwoleń
i decyzji, przygotowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, realizacja procesu inwestycyjnego, uzyskanie pozwolenia na budowę, rozliczanie zadaniowe inwestycji, zabezpieczenie nadzoru inwestorskiego.
7.30-15.30, pokój nr 27, tel. (81) 8562780
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1. Realizowanie zadań wynikających z zakresu bezpieczeństwa publicznego, w szczególności:
1) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną,
2) wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych i nadzór nad ich przebiegiem,
3) prowadzenie spraw z zakresu zbiórek i zgromadzeń publicznych oraz nadzór nad ich przebiegiem,
4) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku.
2. Realizowanie zadań wynikających z zakresu rolnictwa, leśnictwa
i łowiectwa, w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na uprawę maku i konopi,
2) prowadzenie spraw związanych z gospodarką łowiecką,
3) prowadzenie spraw związanych ze spisem rolnym.
3.Realizowanie zadań objętych ustawą o ochronie zwierząt,
w szczególności:
1) przygotowywanie decyzji w sprawie odebrania właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane i przekazywanie go do schroniska dla zwierząt albo innej osobie lub instytucji,
2) zapobieganie bezdomności zwierząt, zapewnienie opieki zwierzętom bezdomnym,
3) nadzorowanie akcji wyłapywania bezpańskich psów,
4) przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i niezwłoczne przekazywanie do właściwego organu inspekcji sanitarnej,
5) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Ostrówek.
4. Realizowanie zadań objętych ustawą o ochronie przyrody,
w szczególności:
1) współpraca ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawiania się chwastów, chorób i szkodników,
2) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, naliczanie
i pobieranie opłat,
3) wymierzanie kary za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
5. Realizowanie zadań w zakresie reagowania w stanie klęski żywiołowej, w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji związanej z wystąpieniem zdarzeń
o charakterze klęski żywiołowej w gospodarstwach rolnych,
2) wnioskowanie o ogłoszenie stanu klęski żywiołowej
w gospodarstwach rolnych,
3) monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji w gospodarstwach rolnych,
4) realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej w gospodarstwie rolnym.
6. Realizowanie zadań z zakresu ochrony środowiska,
w szczególności:
1) planowanie i realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska,
2) prowadzenie zbioru kopii decyzji wydanych przez inne organy
w sprawach ochrony środowiska,
3) nadzorowanie spraw związanych z udostępnianiem informacji
o środowisku,
4) przygotowywanie projektów gminnego planu gospodarki odpadami,
5) prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje inwestycji,
6) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ochrony środowiska,
7) przygotowywanie opinii i założeń w zakresie ochrony środowiska,
8) prowadzenie spraw z zakresu, ochrony złóż surowców mineralnych.
7. Realizowanie zadań z zakresu utrzymania czystości i porządku oraz gospodarki odpadami:
1) planowanie i prowadzenie działań z zakresu racjonalnej gospodarki odpadami,
2) prowadzenie monitoringu zamkniętego gminnego składowiska odpadów,
3) wydawanie oraz ewidencja wydanych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbioru nieczystości płynnych oraz stałych na terenie gminy,
4) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, kontrola wykonywania obowiązków w tym zakresie przez właścicieli nieruchomości
i przedsiębiorców,
5) prowadzenie postepowań egzekucyjnych w zakresie ściągalności opłat za odbiór odpadów komunalnych,
6) prowadzenie zbioru kopii decyzji wydanych przez inne organy
w sprawach gospodarki odpadami,
7) prowadzenie postępowań o nakazanie posiadaczowi odpadów ich usunięcie z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
8) prowadzenie i aktualizacja gminnego planu gospodarki odpadami,
9) prowadzenie i aktualizacja gminnego programu usuwania azbestu,
10) współpraca ze związkami międzygminnymi w zakresie realizowania zadań dot. gospodarowania odpadami.
8. Realizowanie zadań z zakresu zamówień publicznych i inwestycji gminnych, w szczególności:
1) prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań realizowanych ze środków publicznych w ramach inwestycji gminnych,
2) prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez samorząd Gminy,
3) pozyskiwanie środków na realizację zadań inwestycyjnych
i remontowych ujętych w budżecie Gminy, współpraca w zakresie ustalania potrzeb finansowych na zadania inwestycyjne, terminowości ich wydatkowania oraz spełnienia kryteriów wynikających z zasad przyznawania pomocy finansowej,
4) opracowanie we współpracy z Referatem ds. Finansów strategii rozwoju Gminy, wieloletnich planów inwestycyjnych, programów, analiz, prognoz rozwojowych,
5) prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją inwestycji własnych samorządu finansowanych z budżetu Gminy oraz ze środków pochodzących ze źródeł pozabudżetowych, a w szczególności: uzyskiwanie wymaganych prawem zezwoleń i decyzji, przygotowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, realizacja procesu inwestycyjnego, uzyskanie pozwolenia na budowę, rozliczanie zadaniowe inwestycji, zabezpieczenie nadzoru inwestorskiego.
(Pokaż pracowników archiwalnych)