Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ostrówek

Logo - Urząd Gminy Ostrówek
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Organizacyjno-Administracyjny
Adres komórki
21-102 Ostrówek Ostrówek-Kolonia 32

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s samorządu terytorialnego
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30, pokój nr 28, tel. (81) 8562783

Obowiązki:

OBOWIĄZKI  SZCZEGÓŁOWE:

1.Realizowanie zadańw zakresie obsługi Rady Gminy i jej Komisji oraz jednostek pomocniczych gminy, w szczególności:

1) obsługa platformy ePUAP poprzez tworzenie dokumentów, wysyłania i odbieranie,

2) przygotowywanie i kompletowanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia
i obrady tych organów,

3) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,

4) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych
z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta, kompletowanie materiałów pod obrady rady
i komisji,

5) protokołowanie sesji, posiedzeń komisji, zebrań, spotkań, pomoc radnym w sprawowaniu mandatu,

6) prowadzenie ogólnie dostępnego zbioru uchwał Rady Gminy,

7) prowadzenie pełnej dokumentacji pracy Rady i jej komisji,

8) prowadzenie rejestru i zbioru przepisów gminnych, uchwał Rady Gminy, wniosków i opinii komisji oraz interpelacji i wniosków radnych,

9) przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,

10) przekazywanie uchwał organom nadzoru i do publikacji,

11) obsługa dyżurów Przewodniczącego oraz spotkań radnych
z wyborcami,

12) wykonywanie czynności związanych ze współdziałaniem Rady
z organami władzy państwowej, organami innych jednostek samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi, politycznymi, samorządowymi, związkami zawodowymi,

13) prowadzenie spraw związanych z obsługą rad sołeckich,

14) organizowanie i obsługa uroczystości z udziałem Rady Gminy,

15) prowadzenie ewidencji radnych, członków innych organów kolegialnych gminy oraz statystyki GUS,

16) analiza kosztów funkcjonowania Rady i jej komisji,

17) organizowanie szkoleń dla radnych,

18) prowadzenie rejestru i zbioru rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących uchwał Rady Gminy,

19) współdziałanie z jednostkami pomocniczymi i ich organami, prowadzenie ich ewidencji i spraw z nimi związanych,

20) prowadzenie spraw w zakresie współpracy z gminami zagranicznymi i polskimi,

21) prowadzenie spraw związanych z przynależnością Gminy do stowarzyszeń i związków międzygminnych,

22) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania i ich rozliczanie.

 

2. Realizowanie zadań wynikających z zakresu przygotowania
i przeprowadzenia wyborów, w szczególności:

1) wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem
i przeprowadzeniem wyborów do Sejmu, Senatu, organów samorządowych oraz innych organów, dla których obsługę techniczną prowadzą samorządy gminne, ławników zgodnie z zakresem ustalonym w ordynacjach wyborczych i innych ustawach,

2) obsługa organizacyjno - techniczna referendów i konsultacji społecznych,

3) obsługa organizacyjno - techniczna wyborów sołtysów i rad sołeckich.

 

3. Realizowanie z zakresu spraw ogólno – organizacyjnych,
w szczególności:

1) dokonywanie bieżących zakupów artykułów spożywczych na potrzeby Urzędu Gminy i sesje Rady Gminy,

2) rzetelne i oszczędne wydatkowanie środków z budżetu gminy na dokonywane zakupy bieżące,

3) gospodarowanie drukami i formularzami,

4) zapewnienie bieżącej i pełnej informacji na tablicach ogłoszeń,

5) prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,

6) prowadzenie zbioru uchwał i wniosków Rady Gminy, przekazywanie ich do realizacji zgodnie z akredytacją,

7) archiwizacja dokumentacji obowiązującej na stanowisku pracy,

8) stwierdzanie zgodności kserokopii z oryginałami oraz stwierdzanie własnoręczności podpisów na potrzeby własne Urzędu,

9) prowadzenie zakładowej działalności socjalnej oraz obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,

10) organizacja imprez i wycieczek pracowników Urzędu w ramach środków z ZFŚS,

11) przyjmowanie i załatwianie wniosków o pomoc finansową
i pożyczki z ZFŚS,

12) pobieranie opłaty skarbowej,

13) współpraca w zakresie aktualizacji strony internetowej Gminy oraz Biuletynu  Informacji Publicznej Gminy,

14) współpraca z kołami gospodyń wiejskich,

15) współpraca ze związkami gmin i powiatów.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30, pokój nr 29, tel. (81) 8562786

Obowiązki:

OBOWIĄZKI  SZCZEGÓŁOWE:

1) Opracowywanie projektów aktów prawnych organów gminy Ostrówek
z zakresu oświaty;
2) Występowanie z wnioskami w sprawach dotyczących sieci szkół;
3) Przygotowywanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego;
4) Weryfikacja (opiniowanie i wnoszenie uwag) do projektów rocznych arkuszy organizacyjnych szkół i przedkładanie ich do zatwierdzenia Wójtowi Gminy;
5) Prowadzenie procedury związanej z powołaniem bądź odwołaniem dyrektorów szkół;
6) Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań dotyczących Systemu Informacji Oświatowej na zasadach określonych w odpowiednich przepisach;
7) Realizacja zadań związanych z zapewnieniem przez gminę bezpłatnego transportu uczniów do szkół i opieki w czasie przewozu oraz z dokonywaniem zwrotu kosztów przejazdu uczniów i opiekunów do szkół w przypadkach określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
8) Prowadzenie spraw dotyczących kontroli spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkującą na terenie gminy Ostrówek;
9) Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
10) Prowadzenie całokształtu spraw w sprawie dofinansowania przygotowania zawodowego o którym mowa w art. 70b ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty;
11) Prowadzenie całokształtu spraw związanych z rządowymi programami pomocy uczniom;
12) Wykonywanie zadań z zakresu spraw ogólno – organizacyjnych wynikających z Regulaminu Organizacyjnego;
13) Obsługa interesantów z zakresu spraw związanych z zajmowanym stanowiskiem.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s administracyjno-kardowych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30, pokój nr 29, tel. (81) 8562786

Obowiązki:

OBOWIĄZKI  SZCZEGÓŁOWE:

1.Realizowanie zadań dot. prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką kadrową w Urzędzie, w szczególności:

1) prowadzenie dokumentacji związanej z naborem na stanowiska urzędnicze, ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu,

2) prowadzenie spraw płacowych w zakresie udzielania nagród jubileuszowych, dodatków specjalnego i stażowego oraz innych,

3) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,

4) przygotowywanie i nadzorowanie organizacji konkursów oraz prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych,

5) prowadzenie całości dokumentacji z zakresu planowania
i wykorzystania przez pracowników urlopów wypoczynkowych,

6) prowadzenie ewidencji urlopów okolicznościowych, bezpłatnych, wychowawczych,

7) wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach do ustalenia kapitału początkowego pracowników,

8) wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach do ustalenia emerytur i rent,

9) wystawiane zaświadczeń o wysokości zarobków,

10) prowadzenie spraw związanych z organizacją praktyk zawodowych, staży, prac interwencyjnych i innych subsydiowanych form zatrudnienia,

11) przygotowywanie i przesyłanie sprawozdań do PFRON.

 

2. Realizowanie zadań wynikających z zakresu obsługi klienta,
w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z w zakresie obsługi klienta,
w szczególności:

2) przyjmowanie korespondencji wpływającej do Urzędu,

3) obsługa platformy ePUAP poprzez tworzenie dokumentów, wysyłania i odbieranie,

4) prowadzenie ewidencji korespondencji,

5) rozdzielanie korespondencji po jej zadekretowaniu na odpowiednie stanowiska Urzędu

6) i jednostek organizacyjnych gminy,

7) udzielanie informacji dotyczących funkcjonowania Urzędu, miejsca i sposobu załatwiania spraw w Urzędzie,

8) kierowanie interesantów do właściwych pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy,

9) udzielanie szczegółowych informacji interesantom,

10) nadzór nad tablicą ogłoszeń w budynku Urzędu.

 

3. Realizowanie zadań w zakresie ochrony dóbr kultury i ochrony zabytków,
w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji zabytków na terenie Gminy i podejmowanie działań mających na celu ich ochronę w sytuacjach zagrożenia,

2) opracowanie programu ochrony zabytków,

3) prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków,

4) prowadzenie rejestru instytucji kultury,

5) współdziałanie i koordynowanie z Kierownikiem Gminnej Biblioteki programów działania oraz bilansowania potrzeb na ich finansowanie.

 

4. Realizowanie zadań z zakresu ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, w szczególności:

1) kontrola realizacji obowiązku zawierania ubezpieczeń O.C. rolników,

2) egzekwowanie zawierania ubezpieczeń.

 

5. Realizowanie z zakresu spraw ogólno – organizacyjnych,
w szczególności:

1) prenumerata czasopism, publikatorów aktów prawnych oraz wydawnictw zawodowych dla pracowników,

2) dokonywanie bieżących zakupów materiałów administracyjno – biurowych i materiałów eksploatacyjnych oraz usług na potrzeby Urzędu Gminy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych oraz ustawą o finansach publicznych,

3) racjonalne i celowe wydatkowanie środków budżetowych  dot. zakupów materiałów, wyposażenia i usług,

4) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,

5) gospodarowanie drukami i formularzami,

6) obsługa sekretariatu Urzędu,

7) zapewnienie obsługi technicznej narad i zebrań organizowanych przez Wójta,

8) zapewnienie bieżącej i pełnej informacji na tablicach ogłoszeń,

9) koordynowanie zadań wynikających z realizacji instrukcji kancelaryjnej, zamawianie, rejestracja i nadzór nad pieczęciami urzędowymi,

10) prowadzenie spraw z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków,

11) prowadzenie rejestru udzielonych upoważnień oraz pełnomocnictw,

12) stwierdzanie zgodności kserokopii z oryginałami oraz stwierdzanie własnoręczności podpisów na potrzeby własne Urzędu,

13) pobieranie opłaty skarbowej,

14) nadzór nad siecią teleinformatyczną,

15) nadzór nad monitoringiem,

16) współpraca w zakresie aktualizacji strony internetowej Gminy oraz Biuletynu  Informacji Publicznej Gminy,

17) współpraca z fundacjami i organizacjami pozarządowymi.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s obsługi archiwum zakładowego
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30, pokój nr 28, tel. (81) 8562783


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko ds. obsługi archiwum zakładowego
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30, pokój nr 28, tel. (81) 8562783


(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko d/s turystyki
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7.30-15.30, pokój nr 28, tel. (81) 8562783


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Nogal Olga
Data wytworzenia informacji:
2015-03-11
Osoba wprowadzająca informację:
Nogal Olga
Dodano do BIP dnia:
2015-03-11